16 June 2011

Kenduri Cukur Jambul & Aqiqah


hello! its me again!
yelah,kalo bukan aku sape lagi kn.
-_-!

sabtu lepas, 11 jun 2011,
rumah aku ade kenduri sikit.
tuk sedara terdekat n jiran selorong.
kenduri cukur jambul n aqiqah anak pakteh aku.
diorang wat kat rumah aku sebab rumah aku bestttt..
haha,bukan2.buat kat rumah aku sebabnye
kalau kat rumah aku ramai sikit yang menolong,hee

kenduri ari sabtu pagi sampai lah tengahari.
tapi aku sampai rumah kul 1 pagi ari sabtu tu.
sempat singgah tengok maharaja lawak dulu kt umah mak itam aku kat seremban.huahuahua.
dah sampai, tengok2..wahhh,ramai btol org kt umah aku.
sume ade balek ke ni?cam x pecayo pulak.ngee.
besepah masing2 tido kat ruang tamu.
mak2 kakak2 kat dapur,
tangan wat keje, mulut bgosip.hihi.

ingat da sampai leh la trus tido kn,
harapannn..dan2 tu la baru nk isi paper bag,
nk rebus telur, nk isi coklat dlm kotak,
nak hias buaian, tiup belon, gantung gula2.
pehhh, 3.30 pagi baru tido kot..
tapi takpe, seronokkkkk.. ^__^

yang x seronok, pagi2 buta dah kene kejut.
sebabnye nanti orang berzanji kul 9 da nak datang.
osah awal boto, umah x komeh laie ha..
budak2 n bapak2 budak begelimpangan laie.
tp bangun jugak sbelum kene bebel.hahaha.

tiba waktu, geng2 berzanji mak aku pun sampai.
majis start dengan berzanji, berandoi, selawat, cukur jambul, n diakhiri dengan tahlil dan doa selamat.
aminnnnnnnnnnn, selesai semua..

menu hari itu:
gulai tolo itik
kari kambing + rebung terbaek dari ladang!
rendang ayam hutan (men liat laie nk gigit)
kobis dll goreng berlada.
ulam2petikbelakangrumah
buah-buahan.
sirap bodoh. :p

sumo masak sendiri.
adik bradik abah aku masak + adik mak aku.
aku?tak tolong.haha.

mari lihat gambar2 sempena acara berlangsung.
*acaraaaa??*

berandoi.
eh,pesal tu je belon yg tinggal?

bibik (makcik) n akk ipau aku.

me n akak ipau lagi sorang.
dua2 akak ipau da membuyung,hebat! :p

sedaro-maro

pangkeh jambul

sdapnye baby tido yerrr..

ni ha paklong kaw nk pangkeh jambul lak.

bapak aku garang weh, jangan berani2 mai dekat! haha.

ayah baby plak..abih rambut dak kecik tu penuh bungo rampai.hihi
fyi, name baby Nur Qistina Irsya kotttttttt!! haha.lupa dol.

mama rin pun nk potong jugekk..

uncle farib pun mauuu..
eh sume ade pic aku ek?haha.
dah aku yg peygang dulang tu sape suruh. :p

we're polkadotians!

angah n kak jiyah

dulu kecik2 tak puas,hahaha!

dak amar pun sibuk nk bebuai..

baru kul 1.00 kenduri da abis.

bapak aku sempat maen ngn cucu anak buah lagi.
dak kecik ni name emy, leh x die pgl bapak aku tu atok?
padahal paklong die tu,haissss..sbb da tua la tu bapak aku tu,hehe

bbik n cik farib, post wedding katenye.haha.berangan!

anak orang, pinjam sat!

skematik!

spoil lah tikar tu,aku malas nk crop!haha

hah diorang lagi. ;p

sesi verangannnn.. ;p

kak jiyah ngn adik aku

T.H.E.M

gosip dulu..hehehe

tibe2 ade orang kidnap aku bawak g kedai pengantin. ;p

petang2 hari, pegi sawah. gedik nk begambo masing2.
lokasi?tempat kawan aku shoot outdoor haritu.hua3.

pic kejap gelap kejap terang sebab da nak maghrib mase ni.

setting dulu pe yg patot. reti ke?hahaha

dak along ngn dak murni

budak kecik yg nangis sebab nak ikott..wuuu tak malu.. :p

kaklong n amar cinonet

feeling2 pengantin baru walaupunnn..hahaha

=)

kemaen pose ko amar

siap dokong bini..kau hado?hahahah.ringan buleh la long.. :p

fuhhhhhh, penatnye menaip.
banyak bebenor.
kesimpulan di sini.
selalu lah buat kenduri, dapat jumpa selalu.
ngeeeeeeeeeeeeeeea..

babai!!


** aku pakai baju polka dot merah tu lagi kan?suke hati den la.den suko!hahaha. :p

4 budak menulis:

ctpujie said...

perghh meriahh!
den suko kenduri..bilo la nk kenduri bosa kek umah den neh..jumpo sedaro gamai2 besh kannn..

den nk caik baju bintat2 tuh dugakk! hoho

tat!n said...

hehe,ko copek2 la kawen.
tak pun suh abg kakak kau kawen dulu.
baru la leh buek kenduri bosar kek umah tu,kompem meriah!!hehehehe..

nak jugak baju bintat2 tu?hahaha.kek kelumpo byk... :)

aizul marcello said...

kannn tetap pakai bj sama nh..hahah

tat!n said...

hahaha,nk wat camne.da jatuh hati kat baju bintat2 ni..kene restock ni,hahaks!