25 August 2010

exhausted!!

assalamualaikum.. :)

penat gile weh datang keje arini,huhu
dengan x cukup tidonye lagi..
hmm,i juz can blame maself only..hehe

kesahnye, malam tadi after berbuka smua tu
me n all of ma ousemate went to JALAN TAR!!
hahaha,baru cakap semalam ek nak pegi..
tupp2 terus pegi kaw malam tadi,hehehe..

bukan ape, kat rumah aku tu jarang nk tengok sume ade kt umah..
so bile da cukup korum, pe lagi..merambu r..hee
keluar rumah dalam kul 9 n balek ke pangkal jalan kul 1 kot???
gile la khalid!! heee..maun x ponek kaw dagho..hee

jalan punye jalan,.punye jalan..
dapat la sepasang kurung pahang BIRU!! :)

diz is not so blue i think,turqoise maybe.haha.curik kt yahoo images.
baju tu lbeh kurang gini r pattern die,hee
n kaler die absolutely begini          :)

ekceli,aku aim kaler kuning.pattern yg same.
tp dak2 ni hasut aku amek biru.bedel lah! hehe
kuning pink hijau laen mase den carik yo..
tp dalam palotak aku ligat carik kunen je taw.
hee,smpai dak2 ni nmpk kuning je tnjuk kt aku wlupn kuning cair.
aku x suke kuning cair..tp suke yg pekat2..hee
(mesti korang geli je ek kaler kuning,haha.ade?)

hmm,x byk baju yg aku tertarik.
if ade, takde saiz la..mahal sangat la (tkot bajet lari),.kaen x best la..
hee,banyak songeh an..mmg parah la spe ikot aku carik baju.. :p

then,kami pulang dgn hati yg gumbira.
sbb msing2 dpt habuan..hee

:: sekian ::


** pak karim memang surrender if aku ajak teman soping,hahahaha..

24 August 2010

I've been tagged!!


rase-rase macam dah lame jek myrah tag sy ni,hee
sory myrah,.baru bekesempatan nk buat..=)

3 nama samaran kamu?
siti (panggilan family)
fatin (kawan2 skolah)
taty (dak kls poly)
tatin (taty + fatin) dak pendi yg bg name ni,hee
oppsss,tlebey plak.. :p 

5 tarikh penting dalam hidup anda?
1st nov 1988 (i was born)
3rd jan 1957 (my mom's birth)
21st aug 1957 (my dad's birth,bru je sabtu lepas,hee)
10th oct 1987 (his birth)
10th june 2008 (our date) 


5 perkara yang anda lakukan semalam?
bangun sahur
g keje, keje, balek keje
masak untuk berbuka
setel baju (cuci jemur iron)
tengok tv n henpon.. :p 


5 perkara yang buat anda gembira? 
family!!
hari raya!!
dapat gaji,g sopping..haha
bejalan dan makan tanpa henti.. :p
bercinta,hahaha..
 


5 drama kegemaran kamu?
raja drama,hahaha
(tak hengat la cite pe yg aku suke..) :p 

5 hobi kamu?
maen henpon
tengok tb
balik kampung (hobi ke ni?) :p
dating
maen tenet + blogwalking! 

5 tempat percutian idaman anda?
pulau sipadan
sabah
singapore
rome
rumahku sorgaku..hee 

5 sebab kamu jawab soalan ini?
awal sangat sampai opis
juz 4 update diz blog
belum bukak fb lg.. :p
malas nk wat keje
suke ati aku laa nk wat,haha 

5 orang di tag?
cik nanad
cik fiza
cik pupel
cik ecah
cik cikeboom..haha..sume org kne buat!! 


** mood: lemau-lemau buah..hahaha 
 

lama suda..

lama suda?kenapa x baru suda?hee
suda lama aku x merepek dlm ini belog kn..
bukan pe,malas laa..banyak lagi kje laen yg aku nak buat.,

so,arini da masuk hari ke 14 kita berpuasa,.
bermakna sudah 2 minggu kita menjalani ibadah ini..
sronoknyeee,lg 2 minggu da raye.. :)

sebut pasal raye,. . . . 
uhuk2,baju raye tak beli lagi,
shelai pon takde ni,huhuw..matilaaaa..
penat la aku nak carik nanti ni..
da la aku ni susah nak bekenan kalo nak pilih barang,huu
aritu g jln tar,.pusing punye pusing takde satu pun aku bekenan,hee
tah ape ghopenye la taste aku ni ek,susah bebenor..

pas gaji ni,aku nk g jln tar lg skali..
kot2 ade yg bekenan lak kan,rembat je ah..
pastu nk kene matching ngan tudung lg,huuuuuu..
kalo kt kL da takde yang chantek2,den carik kek somban yolaa..ehee
pssstt,kebanyakan baju aku mmg bli kt semban..
sbb kalo beli kt kL takot same ngn org laen,hahaha..leh gitu?? :p

target aku nak carik at least 4 pasang baju,hee
n nak carik sama ada baju kurung moden o kurung pahang..
baju kurung pun leh gak r..bedal lah!! :p
kebaya x tesenarai,knape??aku x suke kebaya..
x cantek kot aku pkai kebaya..hee
warna-warna yg ade dalam palotak ni tuk baju raye aku ialah:
HIJAU
KUNING
PINK
BIRU
hamek kaw,kalerpul yo x??ngeee
pastu aku suke kalo warna tu striking2 giler..
yg sebatu da nampak..haha,.

what about da budget??
i've calculate my expenses 4 diz month
n i think i've enaf budget to buy it all..hihihi..
if najib give all gov servant a bonus diz coming hari raya
or at least an insentif like wat we've last year (rm500),
so i can buy more n more..hahaha..i love shopping!! :)


** dengar2 bonos ade..cume taktaw bape jumlah je,heee..aminnnn..=)

18 August 2010

tensionnnn!!!

hah,pepagi lagi aku dah tensen an..pe hal?
sbnanye dr ptg smalam aku hangen ni..
KENAPAAA??
sebab acc fb aku tu da taleh nk komen2..
cm syal,uhuhu..
bkn aku je yg kne,si Ohh Pupel pon kne gak.
kami kne on da same time,.sian kt kami,wuwuwu.. :((
baru ni td aku tengok kwn2 aku yg len pn ade kene gak.
plak tu da la taleh solve kn poblem tuh,
die kate wait 4 few hours o few days.???
palohayaheh tu!! (tiru ayt sutan fernando,wakakakaa)
huk3,so from now on..korang x de la tgk aku mengkomen2 lg kt fb tu..
dak poziah lak suh den buek baru,x do kojo an do..huhuhu..
THANX SANGAT2 FB!!!!


** x memasal kurang pahala pose aku..grrrrrrrrr

17 August 2010

Tragedi RIbut di Bazar Ramadhan Jasin

aku rasa semua orang mesti tahu tentang tragedi ribut taufan ni..
di sini aku nk ucapkan takziah kepada ahli keluarga 2 org peniaga
dan seorang pengunjung yang meniggal dunia..
juga ucapan takziah aku untuk smua peniaga yang terlibat..

hebatnya kuasa Allah,ribut taufan yg x sampai seminit tu beri banyak kesan dan pengajaran pada semua termasuklah aku..
dan yg menghairankan,ribut taufan tu berlaku di kawasan tanah lapang tu jee,bmaksud di kawasan bazar ramadhan sahaja..subhanallah..
mungkin ade hikmah dan ade ptunjuk di sebalik ape yg brlaku..
kita haruslah mengambil iktibar dari peristiwa tersebut..
sesungguhnya Allah Maha Berkuasa ke atas seluruh alam..aminnn.. =)


** rakaman amatur tragedi tersebut di sini..

7 Ramadhan 1431 H

alhamdulillah,aku masih bernafas di bumi Allah ini..=)
harini da masuk hari ke-7 umat Islam berpuasa termasuk aku..
(no kantoi lagi wat mase ni,ngeee)

korang seronok x bulan puasa camni?
aku seronok la jugak,huu
tp x sronok sgt sbb x dapat bersahur n berbuka ngn family..
nak wat camne kn,dh aku ni bkerje jauh dr kluarga..huhu
disebabkan kg aku kt n9 sane je,leh la balek tiap minggu..
insyaAllah..kalau takde pape hal..=)

bulan puasa ni aku rase sgt bjimat!!
sebab??kitorang masak kt rumah sewa sane..hehe
balek keje laju2,sampai uma trus masak..
da siap masak de mase lg tuk rilex2,tgk tv(epilog syurga cinta) dlu.. :)
tp besenye kitorang mesti singgah bazar dlu carik kueh mueh..
n tiap hari mesti ade, MURTABAK..hehe
best gile murtabak kt kakak tu..mura je,RM2.50..kt kg aku pn dorang jual RM3..huhuhu..

crite pasal masak..aku bukan la pndai msk sgt,hehe
so kt rumah tu dh de yg terer kn,
aku juz amek kontrak msk nasik ngn wat air je laa..
yg len2 aku tlg ah skit2,hehehe.. :p
yang bestnye,tiap ari kitorang masak SEDAP!!hahaha..
mane nak caik puji dri sndiri an,walawehhh!!ngeee
kire ckup rase laa,n sedap kt tekak kitorang..
n yg penting,harussss PEDAS kaw2 punyer..
sebab?org n9 (aku) ngan org melaka (niza) da begabung,hee
sian la org trganu (ana) n org perak (kak sue) yg x mkn pedas.. ;)
tp org ganu lg sorang (umi) n org johor (jaja) bedal je pedas ke x..haha :p

semalam,kitorang da bekobar2 nk masak lomak cili api nih..
ayam + kentang jek..tu pn da kire best gile bg aku,hehe
skali da siap sume bahan,leh lak telupe beli santan..?
gilo kaw buek gulai takdo santan?hahaha..x nikmat..
de yg suggest guno susu cair sbb da 6.30 maso tu..
pehhh,x lalu den nk makan kang lau guno susu cair..
lalu dgn gigih aku trun g kedai ngn dak umi..
pehhh,da la ujan lebat giler kaw2 + petir + kilat..
nasib x ribut,huhuhu..takot..
santan pn selamat dibeli,.naek rumah mmg basah kuyup x hengat..
b4 buka tu mandi la lu an,x kn nk mentedaghah tongah2 kuyup tu..haha
gulai yang dak niza masak mmg kaw2 podeh gilo..haha
tp besh!! i laikee.. :)

wt mase ni,lauk berbuke kitorang leh kate ari2 ade ayam,haha
x jemu2,.my peberet tuh bosss..hhahahaha..
n menu harini plak..
* ayam goreng kunyit
* kobis masak lemak putih
* sambal ikan bilis n kentang
* air ikot suke,hahhaahaha


** pasni salah sorang tukang masak kt umah tu nk pindah,huwaaaa.. :((

10 August 2010

salam ramadhan..

hye..
esok insyaallah seluruh muslimin dan muslimat akan menjalani ibadah puasa..
rukun islam kita yang ketiga..(btol kn?hee)
so di kesempatan ini sy nk ucapkan,
selamat berpuasa;
selamat bersahur;
selamat bertarawikh;
selamat hari raya..(buleh?haha)

pade yg suke meniaga di bulan puasa ni,mesti seronok kn?
yelaa,dapat rezeki banyakkkkk..alhamdulillah..=)

tp sy ade sedih sikit lorr..
sebab tahun ni x dapat berbuke kat rumah on 1st ramadhan.
huk3,.x mintak cuti pn,sbb kn tengah2 minggu..
takpe2,ari jumaat ni akak balek ea mak..abah.. :)

akhir kata,maafkan andai selama ni ade terkasar bahase..
sesungguhnya diri ini bukan sempurna.. :)

ucapan ikhlas buat semua.. :)


** x sabar nk shopping raye,ngeee..gaji2..cepat la masuk..

04 August 2010

Despicable Me

sape da tengok cite ni angkat tangan!! hehe..
cite ni da abis pn tayang kt pawagam,aku je lambat hapdet.
tu yg jadi cenggini..heee

ari Jumaat,tanggal 31 bulan 8 lima puluh tujuh..
chett! mrepek,haha..mksud aku,tanggal 23julai / jumaat
yakni dekat 2 minggu lepas (da 2 mgu bru nk cite??)
aku mengedate ngn klazmate aku mse kt poly dulu..
mreke adalah nisak (bese dh kua ngn die ni), jijun (dak kkr gak,ari2 tengok pn jemu.haha) n wani sirat (haa,yg ni susah sikit nk jumpe)..so 4 org je..

tengah hari jumaat kn rehat lame,bese lerr gomen.. :p
so ktorg decide nk tgk despicable me.
search pny search kt tenet,ade la kt capsquare..
tp cite stat 1145 katenye..ngko gile?rehat 1215 kn..
tp tatap nk tgk gk,sbb tu je yg ade..kt tmpt len lg la xde..

then,1130 aku da kua..heee
dak2 ni pn same,memasing bos takde.
tp bos aku ade..aku mtk kua awl skit,baik x?ngeee

sampai je capsquare da dkt kul12,.
ingat x sempat da,tp upenye takde sape tgk cite tu..
hahaha,ktorg pn beli ah tiket dll..
msuk hall cinema,hamek kaw! takdak spe2 lgsung!
hehehe,i laike..so kami berempat je la tgk cite tu..
dan kami berempat je la bagai nk gile gelak 4org dlm tu..
cite tu da la sgt kelakar,kan3???hahhahha..
bahagie gilerr tgk wayang gitu..hee
tgk kt tgv,tiket lak rm7 je..sape nk bg kn?slesa lak tu.. :)



agnes yg comel gile,."its so fluffy!!"

minions.."pakoi pakoi"

da bis tgk wyg,lapo la plak kn..
melantak la kt fud court die..
tp x byk plihan sgt sbb tmpt baru kn..
so mkn jela pe yg ade..
aktiviti snap2 tak tinggal hoke..hehehehe,layannnnnnn

nisa nk tgk dkt2 lak ea,hehe

gelap,mls nk edit..hihi

mereka boolat.. :p


camwhore wif nisa.. =)


merempit wif jijun..nk cpt sampai,hee


** bile nk tgk GARAM ngn nisak ni..hehe.. :p

03 August 2010

uniknya SINGAPURA!!

ekceli,da lame crite ni..
tp bru de mase nk catat kt sini.. :)

on 16-20 july lepas,aku bermastautin kt negeri johor..
hehe,.punye la lame bejalan ek..x pnt2 kaw ni tatin..

plan asal,ari jmaat 16hb tu nk trus ke sgamat,umah pakteh aku..
tp disebabkan de sdare mninggal kt kg,balek le kg dlu..
so sabtu bru grk segamat..felda redong..(if x silap,hee)

tp x tido situ,sbb da janji nk tdo batu pahat,.uma maklangku..
after magrib gerak BP,uma maklang aku dkt je ngn UTHM..
(attention NAD!!nasib aku x ajk daus ko jmpe..hee)
yg bestnye klo g uma maklang aku ni,prot mmg trisi la..
keje melantak je x kre pg ptg siang malam..hehe
smpai2 je situ,dh bau durian..pehh..pas mkn nasik trus melantak durian,rambutan..ahh,kenyang2..heee
ari ahad,lepak2 jap.pastu ptg ktorg kua g rengit.haha.g tgk org asli katenye..ehh! x laa,sje nk tgk brg 2nd hand..tak penah pegi kn,so gatal2 nk pegi..hasilnye??nan hado..buek ponek yo..hoho

ahd mlm plak,gerak g JB.uma makndak aku plak.tp sian makndak aku,pnt die tgu ktorg dr pg,last2 malam bru smpai umah die,hehehe.sory makndak..da la janji pom2 nk bwk die g maen boling..hihiihi..
nt family day kte maen boling sesame ea makndakk.. :)

keesokan harinye,on 19th july ktorang decide msuk singapore..wee
(padahal da plan awal2,hahaha)

masuk2 dr jB trus g sentosa.. :)

1st g sentosa,sbb kt sane mcm2 ade kn..
pegi Universal Studios Singapore..

ahli rombongan: along,cik farib,bibik,aku,alang
tukang amek gambar?tiada,hehe

aksi lompat x tinggal

peace!!

sume gmbo ni klo de yg prasan,aku curik kt fb.
hahaha,gmbor g sgpore kt abg aku laa..
x sempat aku nk haplod..huu

pas g USS tu,kami jln2 sentosa.
amek pakej lawatan (sswai ke pkataan lawatan?) :p
pakej tu rege $37 asenye..
convert wit mlysia lu kire ar sndri,wakaka.
$1 = RM 2.36..mencekik tol..
tp bile wit singapore nk convert mlysia blk tgk RM2.30 je $1.huh.

tp best ah pakej tu wlupn mle2 bosan,haha
1st masuk kt Merlion,singa besau tu..

yeah,kami masuk dlm perut die.. :p

 curik kt fb alang,hee

dlm molot die..taring tumpul..ngee

 on the top of merlion

kolam ular..

berbentuk ular kolam ni,bkn bela ular dlm tu.hee

 sempat snap b4 ride da luge.

here it is,best!

pic ni kecik2 sbb curik kt org,haha

then ktorg masuk cm muzium..
images of singapura..
best gk ah..byk amek pic,tp nt la haplod..
pastu naek tiger sky tower.
alah,ala2 menara taming sari kt melaka tu je.
tp tinggi gile kot,nampak 1 negara.. :p
bbik aku cuak lelebeh lak an,gayat.hahaha.

dlm sky tower,cover kegayatan seh die.. :p

then g pantai siloso..plek tol name,hee
de gk yg nk mandi tuh,rmai minah saleh jemur2 badan gk. :p
takde kje tol lah,org nk putih,die lg nk jemur.haha.

all at siloso beach..=)

ni8 @ singapore

so,tamat lah sesi lawatan kami berlima.hehe.
x sempat pn nk amek gambor kt singa yg pancut air tu.. :(
takpe,next time nk repeat lg ke sini.wajib!!
dalam kul 10 gitu gerak alek,.
naek cab dr Cityhall pegi stesen bas..
naek bas ke Larkin, $2.40 je??
td kami g sentosa $60..!! watdahell pnye drebar!!
len kali aku nk g nek bas je,sng.huh!!

yg paling aku nyesal sgt2 dlm trip ni,
sebab aku x bli pape!!!
wlupn tuk dr ku sndri,atoiiii...
punye la bjimat sbb ingtkn blk kne $60 lg..
nt nk g lg nk bli byk2 sovenir tuk sume org..wahahaha..
lg pn byk tmpt x g lg,
contoh: chinatown,little india,marina bay sand..etc
taun depan jom pegi nk kawan2??hehehe..

:: wassalamu ::


** pehhh,pjg gile aku merepek niyang rapek.. :p
*** so,jom singapore!! :)

kenape saye lambat hapdet??

haii..kekok plak nak taip2 kt blog yg da lame x tetinjau ni yer..hehehehe..harap maaf yer sayang,.kakak pegi bejuang,mwahahahahhaa..
sbenarnye bukan ape,.mood nk hapdet2 ngn bace2 blog da bkurang lak skang ni,tatau la nape yee..huu..
tp alhamdulillah,aku masih berada di dunia yg indah ni..masih sihat,alhamdulillah..=)
jap lagi aku sambung soksek soksek yer..dadaaaaaaa~

tuan tanah kedaung.. :p


** banyak crite nk crite ni..tungguuuuuuuuu