17 August 2010

7 Ramadhan 1431 H

alhamdulillah,aku masih bernafas di bumi Allah ini..=)
harini da masuk hari ke-7 umat Islam berpuasa termasuk aku..
(no kantoi lagi wat mase ni,ngeee)

korang seronok x bulan puasa camni?
aku seronok la jugak,huu
tp x sronok sgt sbb x dapat bersahur n berbuka ngn family..
nak wat camne kn,dh aku ni bkerje jauh dr kluarga..huhu
disebabkan kg aku kt n9 sane je,leh la balek tiap minggu..
insyaAllah..kalau takde pape hal..=)

bulan puasa ni aku rase sgt bjimat!!
sebab??kitorang masak kt rumah sewa sane..hehe
balek keje laju2,sampai uma trus masak..
da siap masak de mase lg tuk rilex2,tgk tv(epilog syurga cinta) dlu.. :)
tp besenye kitorang mesti singgah bazar dlu carik kueh mueh..
n tiap hari mesti ade, MURTABAK..hehe
best gile murtabak kt kakak tu..mura je,RM2.50..kt kg aku pn dorang jual RM3..huhuhu..

crite pasal masak..aku bukan la pndai msk sgt,hehe
so kt rumah tu dh de yg terer kn,
aku juz amek kontrak msk nasik ngn wat air je laa..
yg len2 aku tlg ah skit2,hehehe.. :p
yang bestnye,tiap ari kitorang masak SEDAP!!hahaha..
mane nak caik puji dri sndiri an,walawehhh!!ngeee
kire ckup rase laa,n sedap kt tekak kitorang..
n yg penting,harussss PEDAS kaw2 punyer..
sebab?org n9 (aku) ngan org melaka (niza) da begabung,hee
sian la org trganu (ana) n org perak (kak sue) yg x mkn pedas.. ;)
tp org ganu lg sorang (umi) n org johor (jaja) bedal je pedas ke x..haha :p

semalam,kitorang da bekobar2 nk masak lomak cili api nih..
ayam + kentang jek..tu pn da kire best gile bg aku,hehe
skali da siap sume bahan,leh lak telupe beli santan..?
gilo kaw buek gulai takdo santan?hahaha..x nikmat..
de yg suggest guno susu cair sbb da 6.30 maso tu..
pehhh,x lalu den nk makan kang lau guno susu cair..
lalu dgn gigih aku trun g kedai ngn dak umi..
pehhh,da la ujan lebat giler kaw2 + petir + kilat..
nasib x ribut,huhuhu..takot..
santan pn selamat dibeli,.naek rumah mmg basah kuyup x hengat..
b4 buka tu mandi la lu an,x kn nk mentedaghah tongah2 kuyup tu..haha
gulai yang dak niza masak mmg kaw2 podeh gilo..haha
tp besh!! i laikee.. :)

wt mase ni,lauk berbuke kitorang leh kate ari2 ade ayam,haha
x jemu2,.my peberet tuh bosss..hhahahaha..
n menu harini plak..
* ayam goreng kunyit
* kobis masak lemak putih
* sambal ikan bilis n kentang
* air ikot suke,hahhaahaha


** pasni salah sorang tukang masak kt umah tu nk pindah,huwaaaa.. :((

7 budak menulis:

cendawanpink said...

org johor kuat pedas tau..
(aq la tu..hehee..)
ngatkn aq sorang je x selera msk lomak pkai susu cair..
wakakakaa..ko pon xske ekk..
aq mmg xtelan kalo pki susu..hihii..


*err..bru hapdet belog ekk..ahakSs..

Unknown said...

ha..sedapnye lauk!!!!!

tat!n said...

nanad: tu sbb aku ckp die bedal je sume..hehehe..tah r,aku x dpt bygkn cmne rase msk lomak pkai susu..aku x pnh rase n x nk cube rase..hahaha..
aku bru hapdet ni,da bsawang ase nye..ngeee

pupel: sedap eh?heee.meh dtg buke ngn aku meh! hehehe

cendawanpink said...

taty : hehee..aq pn xpnh..
lagi2 kalo kari pki susu cair..
tah ape la rasenye..ahahaa.. :D

tat!n said...

tu ah..tgk iklan kemaen lg kaw..hhahaha
biar la blemak pn,aku nk gk gne santan.. :p

cendawanpink said...

ahahaa..bese la iklan..
lgi2 kalo tgk time lapo..
sume nmpk sedap woOo..:P
hehee..ko amek kontrek msk nasik je ke..ngee..x msk lomak cili padi nogori..:D nk gk aq rse org nogori msk..

tat!n said...

haha,aku amek kontrak nasi je..
kang gegamai masak lauk cacar marba lak jd nye,hahaha..

nt la aku mskkn tuk ko ea,heee
verangan je r.. :p