Showing posts with label merepek. Show all posts
Showing posts with label merepek. Show all posts

01 March 2012

1 Mac 2012

:: salam ::

harini bos takde.
tergerak hati pulak nk jenguk blog setelah sekian lama.
wuuu rindunyeee..skarang bz sgt la,
tak sempat nk menulis kerap2 cm dulu.
last entry on 27 disember..
wahh dh 2 bulan kan x hapdet,hehe

saat tgh menaip ni pn ade je keje datang
phewww -_-"

nak cerita ape ek,
no idea la geng.
nak citer aktiviti harian, dh muak.
hehek :)

as korang tau, aku dh btunang kan 24 dis lepas.
hee,.sonok gak dh jadi tunang org ni.
tp still rase cm x caye aku ni dh kene tambat! :p

bile aku nk kawen?
haaa..jawapannye SOON!
very very very the SOON!!
hehek. :)

nt dh siap kad aku edar kt korang eh,
sape nak kad leh mintak kt aku n bagi alamat korang.
pastu aku pos laju2 kt korang,
tp bukanla guna pos laju,ngeee

patotnye blog aku ni kene jd ala2 b2b pnye blog la kn
tp nan hadooo..x sompek wey..
hidupku hanya kerja kerja kerja.!
*siangjelakerjamalambuatkerjalainlak* :p

nk blogwalking carik idea menarik tuk wedding pn x sempat.
sedih. :(
mujur ade kawan2 macam niesa,wanie,jijun (sume tunang org tu)
yg slalu membantu menggali idea.
mujur jugak ade hosmet macam jaja,fatin,umi,farah
yg rajin tolong i buat bunga n very the eksaited
utk menyambut hari bahagiaku! cewah!

persediaan?
hmm,mungkin 30% baru.
wahhhh,memang gile!
okeh,mgu dpn aku nk cuti isnin selasa.
so cuti selama 4 hari aku akn spent dgn my nunang
untuk carik barang2 wedding etc.
harap2 dapat settlekan byk bende this week.

tp selamat sebab sume bende yg perlu book awal
dh kami settlekan. fuhhh legaaaa sangat!

duit? toksah habaq laaa..
keluaq macam ayaq!
wuwuwu, penat kumpul duit lame2.. :(
duit hantaran duk diam2 dulu,
habiskan duit simpanan dulu. *nangis*

eh tibe2 entry ni dh jadi entry kawen2 kan.
ngeee, maapkan saya.. :p
i'm so eksaited!
but in the same time, cuak beb! hehe

aku harap sangat segala ape yg aku plan tuk wedding aku
berjalan dengan teratur, kemas, cantik, n undercost! :)
nk jimat mudah je..DIY je sume..hua3..
pastu nangis sebab sume hasil DIY selebet.haha

hantaran?
tunang dulu aku buat hantarn sendiri.
masyaallah,punye la kering idea.
tah pape yg jd kt hntaran aku.

pastu nekad kawen ni nk mtk org buatkan je hantaran.
tp bile aku dh pandai buat bunga tisu sendiri,
terus jadi tamak, terus jadi haloba,
sume hantaran aku nak buat! hahaha

meh nk share sikit ghope bunga tisu tu.





haaa..nice kan!
hehe.sume pic ni bkn aku punya bunga.
amek dr blog org laen,tp x igt blog mane.
maceh utk blog itew..hee
sng je nk buat dia, tengok sini. :)
tu yg skarang aku n hosmet aku tgh gigih tu
siapkan bunga ni sebanyak mungkin,hehe
nk letak kt mane?blom decide lg.

kawan2 yg belum kawen tu cepat2 la kawen..
biar rase same2 pening cm aku..
huahuhahuahuahua..keji gile :p

sebenanye nk kawen ni keje mudah je, senang, simple.
kalau kite utamakan yg wajib jelaaa kn..
tp skg ni dh mcm trend plak kn.
mcm wajib ada plak 'bende2 pelik' tu kt sume weding.
tu yg jd pening nk memikirnye.
termasuklah aku yg terhasut dgn sume 'bende2 pelik' tu.
hahahaha.

kn senang kalao tempah kt mak andam amek pakej 
yg paling simple,pakai je baju yg ade,
tayah nk tempah2 baju baru.

kn senang kalau bagi tetamu yg datang tu
telur rebus sebijik je, macam zaman dulu2.

kn senang kalau kad kawen tu sekeping
je guna kertas potostat sume.
pastu jemput mulut je,cam dulu2.

kan senang tayah pre wedding bagai.

kan senang tayah ade photbooth n props.

kan senang tayah ade guestbook.

kan senang tayah ade videographer.

kan senang tayah ade candybar.

kan senang tayah ade banner, bunting or signage yg comel2.

kan senang kalau tayah nak ikot style weding org kaye.

kan senang kalo sume family tayah pakai sedondon,
beli je baju masing2.

kan senang kalo tayah berangan nk pelamin
cm kt bwah ni sangat. -_-


tengok wed dulu2, sume tu takde, tp meriah jgk kn??

haisssssssssssssssssssssssssssssss *mengeluh panjang*
kenape aku mengeluh panjang???
sebabbbbbbbbbbbbbbbbbbbb..
aku dh terhasut untuk buat semua di atas!!!
wuwuwuwuwwuwuwu..
now..kan PENING!!hahaha..padan muka aku.
kalau aku tanak buat sume di atas tu,
FENDI lah orang yg paling gembira!!hahaha
sebab aku suke heret die pening same2. :p
niat hati nk berjimat, hati kate, "takpe laaa wt simple2 je."
nafsu kate, "ehhh mane boleh,kawen sekali je seumur hidup"
"kene la kasi meriah sikit, lawa2 sikit, baru ade kenangan"

now how??
memang dh ikut kata nafsu.

ok bye
-_-"


** ok lah,kata2 bos lebih penting sekarang. t_t
** nanti rajin aku hapdet lagi, daadiiduu~

19 September 2011

Monday Morning!

:: salam ::

hari ini hari isnin..
hari ini hari raya..
hari ini aku tak puasa..
ngeeeeeeeeee.. :p

ehhh sejuk lah pagi2 ni kan..
kalo kat rumah kan best, 
leh sambung tido sampai tengahariiii..
opsss, telebeh suda..ngeeee

sebenarnye takde ape yang nak diceritakan..
saje je ubat kerinduan korang..
hahahaha,prasan!!sape yang rindu tah!!

takde la..bukan ape..aku kesian kat korang..
tiap hari bukak blog ni asek crite same je,
takde pun cerite baru,.heee
so inilah cerita baru untuk hari ni yer!
x best langsung kan?hahahaha..

aku taktaw lah ape dah jadi dengan aku.
MALAS! semua pun MALAS!!
nak log in FB pun MALAS!!

maen twitter je aku rajin sekarang,ngeeee..
kamukamukamu semua kalau ade twitter follow lah kite..
search @akuLatatin k.. ^_^
ntah la..sekarang aku rase twitter lagi best,
walaupun takde follower,heee

tp takde follower lagi best!
so dat aku leh membebel sesuke hati aku tanpa ade sape-sape yang terasa with my words!! syok kan?? admit it!! hehehehe..
plus twitter sangat pantas ok..
kalo fb kn ala2 siput sikit..heee
*dulu FB yg aku agung2kan* :p

ok lah!!
da tatau nak tulis ape!
nak promote my twitter je sbenanyer!
keji! hahahaha..

buibui ^_^


** aku bizi dengan benda laen kot sekarang ni,ngeeeeeeeeee

11 August 2011

Lawak Khamis.

hye fren!

hahahahahaha..dah name pun lawak kan..
harus aku sambung gelak dulu..
sakit perot aku tahan gelak sorang-sorang nih.

nak tau sebab ape??

nahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

bace blog Kak Senduk ni..

hahahahahha..lawak nak mamp okay!!

okbai, nak sambung gelak!!

wakakakakakakahahahahahhaktuitui!! :p


05 August 2011

Pancake Durian!!

:: salam ::

weyyyy tengok perkataan durian pun aku da meleleh air liur.
erkkk, blum lagi tengok gambar die kan..

psst2! entry kali ni agak bahaya kerna dikhuatiri ianya membuatkn anda tak tentu arah seperti saya. sekian pesanan penaja. -_-!

petang semalam mase tengah men fb,
aku tengok la pic profile kwn aku si Jija.
ape pelek benau gupenyer.
aku tanye la die pe mende,
skali die jawab, PANCAKE DURIAN!!

aku pun pe lagi, trus google images u ols!
tp aku menyesal,sbbnye,skang ni aku dh teringin sangat2!!
nasib lah hasil menggugel aku dapat tau yg kt mid vel ade jual.
umah aku kn dkt je ngn mid vel.
so nt2 bile pegi leh la beli,yeay!! :p

dah la bulan puasa ni,arhhhhh..!!
btol2 menguji keimanan kuh!!

layan entry takde gambar mmg x syiok kan.
moh layan pic Pancake Durian yg menggiurkan!! erk?? :p












gulpp gulpp!!
sile telan air liur banyak2 okeh!!
memang dugaan bulan puasa ni,hohoho.

kt hidung aku dh terngiang2 bau durian dh ni.
bleh ke terngiang2?hahaks.

more info bout this yummy things here and here..
minggu ni jugak aku pegi serangggggggggggggggggggggg!!!
k lah, nk sambung tengok pic2 pancake durian lagi.

babaiiiiiiiiiiiiiiiii~


** haritu 1st day puasa buke ngan durian.sgt nikmat!!nak lagi!!

01 July 2011

no picture!

:: salam ::

entry kalau takde gambar memang tak syok kan.
bagi aku la, tatau la bagi korang camne.

so disebabkan itu lah aku x update2 dari minggu lepas ni.
*alasan menarik bukan*
:p

sbenarnye, banyak yang terjadi dalam hidup aku selama seminggu ni.
n ia sangat2 merubah seluruh kehidupan aku.
*wahh giteww,ayat nk mongak yo..haha*

ok2,kembali serius.
oleh kerana kemalasan aku untuk transfer gambo dari kamera walaupun nak transfer tu senang macam melantak burger, maka terjadilah kes membengkalaikan entry di blog ini.hahahaha.
gasak lah!! aku malas!!
meh cepat sape2 tolong aku transfer gambar meh!!
if gambar dh transfer kompem kerajinan aku membuak-buak
untuk update entry.hahahaha.

ok lah, sekian saja untuk pagi ini.
entry ini hanya untuk menyalahkan gambar yang tak reti2
nak transfer diri sendiri masuk pc.haha.

bubye!!


** jap g nak pegi majlis sambutan HARI SETIAUSAHA. walaupun dh lame berlalu hari itu. okeh! jum tacap mekap!! :)

07 June 2011

Ada Orang Mengidamkah?

:: saLam ::

ekceli, ni cerita lame.
da basi dah..
da bau tempoyak dah,hehe

ade lah orang tu,
teringin nak makan durian
setelah sekian lama.

akhirnya dapat gk,wlupun beli sebijik.
yg hebatnye lupe nk mintak pakcik tu belah siap2.
kau nak tau belah guna ape???

scroll on..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

and on..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

and scroll lagiiiiiii..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

n tadaaaaaaaaaaaaaaa..


gune screwdriver je beb!
hahahaha..dan2 lak kulit durian tu tebal liat kn..
makan tahun gak nk bukak *tipu*

ni lah orang yg mengidam nk durian tu. :p

:: sekian ::


** thanx lah mr.F melayan kengidamanku.wakakakaka!!